Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle behandelovereenkomsten die tot stand komen tussen FeelGoodfCare B.V., inclusief de daaraan verbonden artsen, verpleegkundigen, therapeuten en coaches, en cliënten, voor zover de behandelingen plaatsvinden binnen de kaders van de kliniek. De algemene voorwaarden zijn op verzoek kosteloos beschikbaar voor cliënten.
Begripsomschrijvingen
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
FeelGoodfCare B.V.: de onderneming gevestigd te Waalre, alsmede de zelfstandig werkzame medici, verpleegkundigen, therapeuten en coaches die eraan verbonden zijn.
Behandelingsovereenkomst: iedere overeenkomst tussen FeelGoodfCare B.V. en een cliënt inzake het verrichten van behandelingen.
Cliënt: de natuurlijke persoon die een overeenkomst sluit met FeelGoodfCare B.V.
Behandeling: alle vormen van consulten en medische handelingen uitgevoerd door of onder verantwoordelijkheid van FeelGoodfCare B.V.
Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts bindend indien schriftelijk overeengekomen met FeelGoodfCare B.V. Eventuele algemene voorwaarden van de cliënt zijn hierbij uitgesloten.
Medische behandelingen vallen onder een inspanningsverplichting: de arts verplicht zich tot het leveren van zorg naar beste kunnen, zonder garantie op een specifiek resultaat. Dit geldt eveneens voor therapeutische consulten.
FeelGoodfCare B.V. voert de behandelovereenkomst uit met zorg, vakbekwaamheid en in overeenstemming met professionele standaarden. Indien nodig, kan FeelGoodfCare B.V. derden inschakelen voor de uitvoering van de overeenkomst, zonder voorafgaande toestemming van de cliënt.
Vertrouwelijkheid
Alle informatie van vertrouwelijke aard die door cliënten wordt verstrekt, wordt geheimgehouden. Alleen indien de wet openbaarmaking vereist, kan hiervan worden afgeweken. Voor doeleinden zoals statistiek of presentatie mag anonieme informatie worden gebruikt, mits niet herleidbaar tot de individuele cliënt.
Aansprakelijkheid en eigendommen
FeelGoodfCare B.V. is niet aansprakelijk voor verlies of schade aan persoonlijke eigendommen van cliënten. Cliënten dienen hier zelf zorgvuldigheid in te betrachten.
Overmacht
Indien zich omstandigheden voordoen die uitvoering van de overeenkomst verhinderen en niet aan FeelGoodfCare B.V. zijn toe te rekenen (zoals stakingen, personeelstekort of vervoersproblemen), is sprake van overmacht. Tijdens deze periode worden verplichtingen opgeschort. Duurt deze situatie langer dan drie maanden, dan kunnen beide partijen de overeenkomst ontbinden zonder schadevergoeding. Reeds verrichte werkzaamheden kunnen afzonderlijk worden gefactureerd, mits ze zelfstandige waarde vertegenwoordigen.
Medewerking cliënt
De cliënt dient de hulpverlener naar waarheid te informeren en dient zich op verzoek te legitimeren. Indien dit niet mogelijk is, kan FeelGoodfCare B.V. de behandeling uitstellen of annuleren.
Gedrag en opzegging
Bij grensoverschrijdend gedrag van de cliënt tegenover medewerkers, vrijwilligers of andere cliënten, behoudt FeelGoodfCare B.V. zich het recht voor de overeenkomst op te schorten of te beëindigen.
Betaling
Behandelingen dienen achteraf contant of per pin te worden voldaan. Facturen voor telefonische consulten dienen binnen 14 dagen betaald te worden. De cliënt dient zelf eventuele vergoeding bij de zorgverzekeraar aan te vragen.
Bij uitblijven van vooruitbetaling kan FeelGoodfCare B.V. de behandeling opschorten. Betalingstermijnen worden strikt gehanteerd. Verzuim treedt in zonder nadere ingebrekestelling na het verstrijken van de betalingstermijn. Rente en incassokosten zijn vanaf dat moment verschuldigd (zie ook de afzonderlijke betalingsvoorwaarden).
Tarieven en verrekening
Tarieven kunnen zonder voorafgaande aankondiging worden aangepast. Bij wettelijke prijsregulering gelden de vastgestelde tarieven van de bevoegde instantie. Verrekening van vorderingen door de cliënt is niet toegestaan als FeelGoodfCare B.V. deze gemotiveerd betwist.
Aansprakelijkheid
De aansprakelijkheid van FeelGoodfCare B.V. is beperkt tot het bedrag dat door de verzekering wordt uitgekeerd. Indien er geen dekking is, is de aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag van de factuur. Vorderingen tot schadevergoeding vervallen één jaar na het schadeveroorzakende voorval.
Schade die reeds via een andere verzekering kan worden verhaald, of schade in het kader van de beroepsuitoefening van de cliënt (zoals inkomstenderving), valt buiten de aansprakelijkheid van FeelGoodfCare B.V.
Klachtenregeling
Klachten over geleverde diensten of facturen dienen binnen 30 dagen na ontdekking, maar uiterlijk binnen drie maanden na afronding van de behandeling, schriftelijk gemeld te worden. Een klacht schort de betalingsverplichting niet op. Indien herstel mogelijk is, zal FeelGoodfCare B.V. de betreffende werkzaamheden alsnog uitvoeren.
Toepasselijk recht
Op alle overeenkomsten met FeelGoodfCare B.V. is Nederlands recht van toepassing. Geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement van vestiging van FeelGoodfCare B.V.